REKLAMA
REKLAMA

Chelsea negocjuje transfer Cuadrado

dodał: Marcin Mondorowicz  |  źródło: SkySports  |  21.01.2015 19:10
Przedstawiciele Chelsea prowadzą rozmowy z Fiorentiną w sprawie transferu kolumbijskiego skrzydłowego Juana Cuadrado - informuje Sky Sports.

26-latek, który z bardzo dobrej strony zaprezentował się podczas finałów mistrzostw świata latem ubiegłego roku, ma w swoim kontrakcie zapisaną klauzulę z kwotą odstępnego w wysokości 26,8 miliona funtów.

Jak informują brytyjskie media, opiewającą na 20,6 miliona funtów wstępna oferta Chelsea została w środę odrzucona, ale oba kluby będą prowadzić dalsze negocjacje. W Londynie ma także pojawić się menedżer zawodnika Alessandro Lucci.

Transfer Cuadrado do Chelsea ma być także związany z odejściem Mohameda Salaha i Andre Schürrle, którzy prawdopodobnie przeniosą się odpowiednio do Romy i Wolfsburga.
OTRZYMUJ NAJNOWSZE LIGOWE AKTUALNOŚCI


REKLAMA

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby dodać komentarz:

Komentarze | 41 komentarzy

Rambo_MUnited | 21.01.2015 19:16

powiem tak, Manchester przesra jezeli nie sprobuje nawet powalczyc o tego zawodnika. jak dla mnie to czolowka skrzydlowych na swiecie i z bolem serca bede go ogladal w koszulce The Blues jezeli do tego transferu dojdzie. bardziej bym sie cieszyl z jego transferu niz z transferu Angela latem.

Blue_Wizard | 21.01.2015 19:24

Hmmm bardzo mieszane uczucia ... Jeśli to prawda , że negocjujemy tego zawodnika to o Reusie chyba można zapomniec. Tylko nie do konca zrozumiałem , ten transfer ma byc w lato czy ?

lamps17 | 21.01.2015 19:24

Przydal by sie napewno ale nie kosztem Schurrle.
Jesli ten transfer jest uzalezniony od sprzedazy niemca to wole nic nie zmieniac i tez bedzie ok.

Blue_Wizard | 21.01.2015 19:51

lamps17

Bardzo lubie Andre , ale w ostatnim czasie bardzo mnie odepchnał od siebie swoją grą.

PrettyFly | 21.01.2015 19:55

Blue_Wizard,

Kwota transferu za Cuadrado jest wyższa niż Reus'a, ale tygodniówka w przypadku tego pierwszego będzie wynosić IMO - około 70/90k - Reus to 200k+. Wydaje się, że takie coś to nic, ale jeśli odejdzie np. Salah czy Schurrle, to Chelsea może wydać w nastepnym oknie +/- 10mln funtów więcej.

Cuadrado jest w defensywie przyzwoity, i jest lepszy od Schurrle i Williana w ofensywie - bardziej bezpośredni - i tego szukamy. Juan ma szybkość, której nam brakuje, drybling i świetne dośrodkowanie. Kolumbijczyk nie jest też niewolnikiem jednej pozycji, może spokojnie grać np. w środku.

Widziałem, info że Chelsea już złożyła pierwszą ofertę 27mln euro, odrzucili i teraz będzie drugie podejście. Ja już się nie mogę doczekać, żeby Cuadrado zobaczyć w Chelsea. To jest upgrade Schurrle i Salaha, I większa moc ofensywna od Williana.

uzalezniony | 21.01.2015 19:57

Jestem jak najbardziej na tak gościu wciąga Williana nosem jeżeli chodzi o ofensywe a o Salahu nie wspomne.
Do tego jest dosyć wszechstronny bo może nawet na PO grać.

michal132RM | 21.01.2015 20:12

Hmm. . nie wiem czy to ma związek ale jeśli Chelsea na poważnie stara się o Cuadrado to chyba transfer Reusa do Londynu jednak mało prawdopodobny.
A wracając do tematu to myślę, że ktoś taki mógłby się w Chelsea odnaleźć. Jak dla mnie lepszy od Wiliana, Salaha i obecnego Schurrle. Chciałbym go zobaczyć w Premier League.

kubbak92 | 21.01.2015 20:13

Czyli zapewne już możemy witać się (powoli) z nowym zawodnikiem.

Sprzedaż Schurrle powinna wyrównać koszta poniesiona przy kupnie Kolumbijczyka (z tego co pamiętam za Niemca wołano właśnie ok 30 mln, myślę że najlepszy kierunek jaki może obrać Andre to Wolfsburg'a - w ogóle ciekawa ekipa powstaję jeśli ten transfer się dokona). Myślę że sprzedaż Salaha jest o tyle, w tym momencie, niemożliwa iż Mourinho chcę mieć określoną liczbę zawodników i jeszcze jeden rezerwowy skrzydłowy, na wszelki wypadek, musi być. Chyba że Jose odważnie postawi na Akademii i kogoś stamtąd doda do pierwszego składu.

Transfer jak transfer. Trudno ocenić jeśli zawodnik jeszcze nie rozegrał w nowej drużynie choćby minuty. Wzmocnienie jest, jak mocne przekonamy się z czasem. Zapewne w kontekście całej ekipy to Cuadrado lepiej pasuje do koncepcji Mou niż Andre ale jak pisałem - o wszystkim się przekonamy po pierwszych spotkaniach, oczywiście jak wszystko się dobrze ułoży.

PrettyFly | 21.01.2015 20:30

kubbak92,

Możliwe, że to pewna wiadomość.

Cuadrado pasuje do profilu Mourinho. Nie za drogi, w idealnym wieku, ma potencjał żeby być lepszy, wszechstronny, atletyczny. Jose zawsze był managerem, który nie wydaje więcej niż 35mln funtów na jednego grajka, zachowując przy tym względnie niską tygodniówkę. Wczoraj pojawiło się info, że Menes oferował ADM i Falcao w lecie Mou, odrzucił ich własnie z tego powodu, że kwota transferu za duża, a dwa powiedział że jak ktoś będzie w Chelsea tyle zarabiał to zniszczy atmosfere. Więc chyba patrzy na kwoty i to bardzo - ma rację oczywiście. Juan jest tańszy od Reus'a w utrzymaniu.

Schurrle i Salah, nie byli wczoraj nawet włączeni do składu - możliwe że obaj odejdą. Nie zdziwie się, i to jest dobra wiadomość bierzemy Cuadrado i do 1 składu wskakuje chłopak z Akademii.

Specjalnie dzisiaj obejrzałem Fiorentine w Pucharze i obserwowałem jak gra Cuadrado w defensywie. Nie jest tak źle jak myślałem, fajnie pracuje i dobrze się ustawia. Na pewno nie odpuszcza krycia strefy tak jak to zapamiętałem z przeszłości.

Wierze, że to będzie dla nas duże wzmocnienie.

We Love You Chelsea ! ;-)

Blue_Wizard | 21.01.2015 20:38

PrettyFly

Własnie z tego co się orientowałem co Juan bardzo fajnie prezentuje sie w ofensywie ale nie miałem zielonego pojęcia jak wygląda jego gra w defensywie.Ale z drugiej strony Willian jest bardzo ważnym ogniwem w podstawowej 11. Tylko tak dla jasnosci jeszcze , czyli ten transfer miałby zostac dopiety jeszcze podczas tego okienka ?? I troche bedzie mi szkoda jednak jak Andre odejdzie.

wentello | 21.01.2015 20:42

Raczej nie odejdzie zarówno Schurle i Salah, dwóch skrzydłowych jest potrzebny. Chyba, że Thorgan lub Piazon wróci do Chelsea lub wskoczy ktoś z akademii. Jak dla mnie- niepotrzebny transfer ale nie oglądam ligii włoskiej więc nie do końca znam Cuadrado. Pożyjemy, zobaczymy.

Blue_Wizard | 21.01.2015 20:44

Wentello

Bardzo bym się ucieszył z powrotu Throgana , bo chodzą plotki , że chcą go jako transfer definitywny.

kubbak92 | 21.01.2015 20:48

A wiadomo kto jest najbliżej pierwszego składu z Akademii ?

Przyznam szczerze że jestem zaskoczony tak zdrową polityką transferową. Bez żadnych wariactw ale budowanie wszystkiego swoim tempem. Zwłaszcza koszta zespołu są stosunkowe zdrowe no i adekwatne do roli w zespole.

Z tego co czytałem to Salah i tak zostanie wypożyczony a nie sprzedany. Jestem ciekaw czemu nikomu nie opchnięto jeszcze Marko Marina...

PrettyFly | 21.01.2015 20:48

Blue_Wizard,

Wydaje mi sie tak, teraz. Też mi szkoda Schurrle, bo to fajny szczery chłopak. Jednak trzeba spojrzeć na to jak się prezentuje od początku sezonu. Nie jest to wysoki poziom, najpierw nie mógł się odbudować po mundialu, później był chory. Jak wchodził z ławki, to robił więcej za wiatrak niż jako wzmocnienie. Jedyny jego występ, który wpłynął znacząco na przebieg spotkania to mecz z NUFC, wszedł rozruszał naszą grę, i wywalczył wolny po którym Tito strzelił bramkę. To może być ostatnia okazja, żeby wyciągnąć za niego 30mln.

Potrzebujemy wzmocnić prawą stronę. Z takim gościem jak Cuadrado, Iva nie będzie musiał wychodzić tak często do przodu, zajmie się w pierwszej kolejności defensywą i asekuracją Cahilla, tylko na tym zyskamy.

(kubbak92, czytałem wszystko co napisaleś wczoraj i uważam, że obrońca powinien najpierw bronić, później atakować - nawet się nie obaże jak Iva w ogóle nie będzie się włączał. - Tracimy zdecydowanie za dużo goli z tej strony, to jest dla mnie niewybaczalne, Bran-Bear jak go kocham, spóźnia się z powrotami i asekuracją w boxie, nie jest skupiony odpowiednio jak tak często wychodzi.)

Blue_Wizard | 21.01.2015 20:53

PrettyFly

Zgadzam się z Toba w 100 % , Iva ostatnio strasznie przesadza , rusza do przodu , nie wyrabia z powrotem do obrony a tych jego wrzutek to nie moge aż przezyc . Bardzo go lubie ale powinien to ogarnąc według mnie

kubbak92 | 21.01.2015 21:08

PrettyFly
Po wczorajszym meczu mam takie same odczucia :P zresztą nie wiem czy nie dobrze było by sprawdzić w tym momencie ustawienie z Azpim po prawe (z lewej zostawić Luisa który gra coraz pewniej i lepiej) j i np. zastąpić Cahila Serbem na środku. Zresztą według mnie JT jest za dużo eksploatowany i przydałby mu się dłuższy odpoczynek. Niby środkowy obrońcy nie potrzebują tyle wolnego ale Terry ostatnio gra mecz w mecz. Azpi - Zouma - Iva - Luis => jestem ciekaw jak to ustawienie by się sprawdziło, dosyć solidna rewolucja aczkolwiek Cahil i JT ostatnimi czasy mają dosyć duże wahania formy, potrafią zagrać koncertowo by później rozdawać prezenty. Chciałbym wypoczętego kapitana na spotkanie z City - które może być jednym z ważniejszych spotkań tego sezonu.

Catalina | 21.01.2015 22:32

PrettyFly

Zgodzę się z tobą,że to jest idealny piłkarz dla Chelsea. Zresztą to genialny zawodnik i dla większości klubów byłby wzmocnieniem. Natomiast gadanie,że Cuadrado mógłby grać w środku pola jest zdecydowanie na wyrost. Oczywiście może tam grać jak każdy inny zawodnik,ale będzie to taką samą głupotą jak robienie z Di Marii napastnika. No i dziwne,żeby Juan nie potrafił bronić skoro grywał jako prawy obrońca czy też wahadłowy. Jak nie znasz tego piłkarza to nie pisz na jego temat referatu,bo jeden mecz go nie scharakteryzuje.

...2

TommyMasta | 21.01.2015 22:53

Cuadra jest megauniwersalny. Oczywiście - pozycja, na której najlepiej się spisuje to prawe skrzydło, ale już wielokrotnie pokazał, że prezentuje się bardzo dobrze jako - prawy wahadłowy w 3-5-2 - zarówno w obronie jak i w ataku, prawy obrońca, a także cofnięty napastnik(tak jak ostatnio grywa za Gomezem). Dodatkowo często był wystawiany na lewej stronie i tam też świetnie sobie radził - gra na lewym skrzydle daje mu taki atut, że może łatwo zejść przy dryblingu do środka i uderzyć z prawej nogi, a potrafi przywalić. Bardzo często również cofa się po piłkę do pomocy, także sądzę, że w wyjątkowych sytuacjach grając na środku również by dał radę ;) Mam osobiście nadzieję, że zostanie z nami do końca sezonu, mamy cele do osiągnięcia, a zastąpienie Cuadrado teraz jest po prostu niemożliwe. Nigdzie nie znajdziemy do końca stycznia gracza o takiej jakości, który będzie chciał zmienić klub.

wentello | 21.01.2015 22:59

SkySports donosi, że porozumienie z zawodnikiem jest bliskie. 35mln Chelsea może wpłacić na konto Fiorentiny i oferta musi zostać zaakceptowana. Według Sky, do transferu dojdzie już zimą.

PrettyFly | 21.01.2015 23:00

TommyMasta,

I to jest świetna prezentacja Cuadrado.

Pisząc na środku, miałem na myśli właśnie za napastnikiem. W ustawieniu 4-2-3-1. Gdzie Juan jest za plecami Costy, i po bokach ma Hazarda i Oscara/Williana. Też niezłe rozwiązanie. Oczywiście prawe skrzydło to priorytet u nas.

Azar | 21.01.2015 23:09

Jeśli mnie pamięć nie myli to Cuadrado był wachadłowym pomocnikiem/obrońcą, CPS czy jak to nazwać. Przynajmniej w Udinese.

U pomocników Chelsea wymaga się dobrej gry obronnej, więc to nie powinno być obce Kolumbijczykowi. Napewno jeszcze by się poprawił przy Mou, patrząc na postępy defensywne Oscara, Williana czy Fabregasa. Na Mundialu wyglądał na pracowitego zawodnika, więc generalnie mógłby się wpasować świetnie do naszej gry.

Fiorentinie ciężko będzie awansować do LM, co może pomóc Chelsea w ewentualnym sprowadzeniu Cuadrado na wyspy.

Zefir | 21.01.2015 23:16

Po co nam piłkarz o identycznej charakterystyce co Willian to ja nie wiem.  Mam mieszane uczucia odnośnie osoby Kolumbijczyka i liczyłem, że za wszelką cenę powalczymy o prawdziwego killera na prawe skrzydło. Takiego Reus'a co by nastrzelał sporo bramek, ale skoro Chelsea kieruje działania do Włoch to pewnie Niemiec jest już po słowie z Realem.

TommyMasta | 21.01.2015 23:50

Zefir, przecież Reus właśnie gra dużo bliżej środka niż Cuadrado na swojej nominalnej pozycji. Stwierdzenie 'killer na prawe skrzydło'  idealnie obrazuje mi grę Juana, a nie Reusa. Reus to taki gracz bardziej do rozegrania w środku, a Cuadrado jeździ po prawej stronie jak szalony, Przeciwnik często musi potroić jego krycie, bo Juan jednego przeciwnika bierze prostym zwodem w bok wykorzystując swoje przyspieszenie. A takie potrajanie daje bardzo dużo miejsca przede wszystkim ofensywnym pomocnikom - Cuadra ściąga na siebie bocznego obrońcę + defensywnych pomocników i jeśli nie widzi dużych szans na ich przejście, zagrywa do środkowego pomocnika, który ma wtedy bardzo dużo miejsca. Chciałbym, aby Juan został u nas jak najdłużej, ale jednocześnie życzę mu jak najlepiej, bo to zawodnik światowej klasy, tyle że świat go jeszcze nie poznał. A pozna ;) Jeśli wpłynie 35mln to chyba nie mamy nic do gadania, bo taka jeśli się nie mylę była klauzula odstępnego w niedawno przedłużonym kontrakcie.

PrettyFly | 21.01.2015 23:54

Zefir,

Jestem fanem Williana, ale się mylisz. Jego zalety to wysoki pressing, defensywa, krycie pozycji kolegów itd. Gra kombinacyjna na jeden kontakt, zawsze będzie czekał żeby podać do niego piłkę. Wykorzystanie placu bez piłki i otwieranie przestrzeni innym. Jednak ma praktycznie zerową produktywność - 2 asysty i 1 gol w 22 spotkaniach w lidze. Mniej niż za mało, na zawodnika atakującego w Chelsea. Cuadrado jest super szybki, bardzo komfortowy z piłką, ma skill i drybling, lubi pojedynki 1-1. Ma o wiele większy potencjał do strzelania bramek i kreowania szans. Po prostu preferuje grę bezpośrednią, do przodu - rozegranie na dwa kontakty, strzał lub dośrodkowanie - jego atut ma świetne crossy.

Zobacz, że większość akcji, które przeprowadzamy rozpoczyna się od Hazarda. Gość dostaje 2-3 zawodników, którzy go kryją. Czasami praktycznie nie możliwe, żeby coś zrobił, przedrybluje jednego, drugiego zatrzymuje się jak na ścianie na trzecim. Z prostego powodu, cała defensywa przeciwnika, skupia się głównie na nim. Zawodnik jak Cuadrado na prawej stronie, zdejmie to obciążenie z Edena. Ponieważ sam wygeneruje zagrożenie ze swojej flanki, podobne do tego co robi Hazard.

Kempes | 21.01.2015 23:57


Zefir

Widziałeś kiedykolwiek Reusa wspomagającego defensywę? Niemieccy skrzydłowi furory na Stamford nie robią :) A Cuadrado? Kibice przychodzą na stadion pooglądać też magików. On to zapewni. Druga sprawa, lepiej Kolumbijczyka mieć u siebie niż w obozie rywala. A przy banie transferowym Barcy mógłby trafić do Manchesterów.

Szkoda Fiorentiny. To może być odcięciem prądu dla tego klubu.

PrettyFly | 22.01.2015 00:05

edit. Jedno zdanie zapomniałem. Cuadrado jest wszechstronny - Mourinho uwielbia takich zawodników i zapewne dlatego chce Kolumbijczyka.

Nostradamus | 22.01.2015 00:11

Jak ktoś pisze, że woli Schurrle anizeliby Cuadrado to chyba nie zna się na piłce, albo nie lubi swojego klubu ;)

Janek26Terry | 22.01.2015 00:37

Kempes
Nie sposób sie nie zgodzić...

Swoon | 22.01.2015 00:50

Szkoleniowiec ACF Fiorentina Vincenzo Montella powiedział, że Juan Cuadrado na pewno nie opuści szeregów jego zespołu w czasie zimowego okna transferowego.
Na dzisiaj nie ma w ogóle takiego tematu, Cuadrado nie odejdzie z Fiorentiny. Zdaje sobie sprawę z tego, że niektóre doniesienia zostały po prostu wyolbrzymione. To tylko tania gadanina - powiedział po meczu przeciwko Atalancie Montella.

adipetre | 22.01.2015 01:19

Williana bym nie skreslal, nie zdziwilbym się gdyby po transferze Cuadrado grał on w składzie dalej np kosztem Oscar. Od dłuższego juz czasu odnosze wrazenie ze Willian nie potrafi się do końca na SB odnaleźć. Wydaje mi się ze gdyby ten zawodnik otrzymał większą swobode byłby gwiazda PL.
Willian z Szachtara nie zachwycił Europy swoimi odbiorami, dyscyplina itp. Jest wszechstronnie utalentowany przede wszystkim od strony ofensywnej, jego pracowitość po stracie pilki to imo jedynie dodatek, nie największy atut.

wentello | 22.01.2015 08:26

@Swoon

Każdy trener by tak powiedział, ale wystarczy 35 mln na stół i Fiorentina nie ma nic do powiedzenia, wtedy tylko sam zawodnik może się nie zgodzić na transfer.

MaciejManU | 22.01.2015 10:19

Oj bolałby mnie ten transfer bo marzyłem o Cuardado w United. Na lewej ADM na prawej pomocy Cuardado. A to wszystko w ustawieniu 4-4-2. Niestety Chelsea ma więcej do zaoferowania na dziś, z tym że ciężko mi powiedzieć czy Cuardado grałby w pierwszy składzie. W United miałby to raczej pewne. No i szkoda by było oddawać Schurle bo to niezły gracz. Żeby wszyscy byli szczęśliwi a PL jeszcze mocniejsza to życzę Chelsea transferu Reusa a do United niech idzie Cuardado.

wentello | 22.01.2015 11:21

Zainteresowanie Cuadrado może sygnalizować- a dla mnie właśnie to sygnalizuje- że Chelsea przegrała z Realem walkę o Reusa.

PrettyFly | 22.01.2015 11:41

adipetre,
Nikt nie śkreśla Williana wręcz przeciwnie

wentello,
Nie wiemy tego, może Jose w ogóle nie widział nigdy Marco w Chelsea. Nawet nie wiemy, czy dojdzie do transferu Cuadrado. Dzisiaj sky podało, że Chelsea nie złożyła żadnej oferty za niego (to wyżej to plotka), ale agent Cuadrado jest na pewno w Londynie i negocjuje. City wzmocniło swój skład Bony'm, my powinniśmy zrobić upgrade na naszej prawej stronie - to wymaga poprawki. Osobiście sprzedałbym Schurrle, kupił Cuadrado, wypożyczył Salaha bo to dzieciak jeszcze może z niego być coś dobrego za 2-3 lata i wprowadził do 1 składu Loftus-Cheeka i Izzy Browna.

PrettyFly | 22.01.2015 11:49

- Czy Jose przypadkiem, nie mówił: "Nie chcemy Marco Reus'a" ?

szaser | 22.01.2015 12:09

Cuadrado byl dla mnie priorytetem do Barcy latem. Az zazdroszcze. Oprocz skilla czysto pilkarskiego, jego zaleta jest niesamowita wszechstronnosc. Moze spokojnie grac za Ivanovicia, gdy trzeba gonic wynik. W taktyce obronnej poradzilby sobie jako napastnik. Cala strategia gry staje sie trudniejsza do rozczytania. Ostatnie transfery do wyjsciowej XI (Matic, Fabs, Costa) byly chirurgiczne i genialne. I ten tak sie zapowiada.

wentello | 22.01.2015 12:11

@PrettyFly

To, że Jose mówi, że kogoś nie chce, a to, czy tak naprawdę chce to dwie różne sprawy. Dobrze o tym wiesz. Myślę, że każdy chciałby Marco w swoim składzie za tak małe pieniądze. W każdym razie, chodziło mi o to, że jeśli Chelsea jest zainteresowana Cuadrado, to Reus nie przejdzie do Chelsea- bez względu na to, czy Jose go chciał, czy nie. Ten artykuł to nie jest plotka, tylko błędnie przetłumaczony tekst Sky. Nie oglądam Seria A więc nie wiem, ile ten zawodnik jest w stanie wnieść, na mundialu był całkiem niezły. Cena jak na dzisiejsze czasy stosunkowo niska.

The_Doors | 22.01.2015 13:22

Nie oglądałem wszystkich meczów Chelsea w tym sezonie. Napiszcie, jak często The Blues grają z kontry? Szczególnie przy słabszych przeciwnikach, którzy często murują swoją bramkę.

Kunon | 22.01.2015 15:49

PrettyFly Jose w sprawie transferów nie wolno wierzyć., on mówi jedno robi drugie.

zbillu1989 | 22.01.2015 18:28

Pamiętajcie jedną rzecz rynek transferowy to jest gra! Trenerzy specjalnie mówią, że nikogo nie chcą aby nie podbijać ceny i nie wyrażać zainteresowania tym piłkarzem przez inne kluby. Przykłady Pochettino gadał, że nikt nie odejdzie z Tottenhamu bo jest bardzo zadowolony ze składu a bardzo blisko odejścia są Naughton do Swansea, Lennon i Soldado, również zapowiadał, że nikt nie przyjdzie a szykuje transfery. Nie wolno wierzyć że Jose mówi nikt nie przyjdzie i nikt nie odejdzie bo to tylko taka gra, Jose się bardzo wkurzył że City zrobiło taki transfer i chce im pokazać, że Chelsea też może.

hapo13 | 23.01.2015 00:18

Myślę że byłby to dobry transfer, bo Willian ma swoje zalety, ale ostatnio jego gra w ataku niesamowicie irytuje, zbyt mało wnosi w stosunku do tego na jakiej pozycji gra. Może cały mecz haruje w obronie, ale jednak to skrzydłowy (w sumie to bardziej AM przesunięty na skrzydło) i jakiegoś udziału w wykończeniu się od niego wymaga. Na pewno Cuadrado stanowiłby dla niego większą konkurencję niż Schurrle czy Salah



primeradivision.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy