Barcelona sprzedała część swoich praw telewizyjnych

Piłkarze FC Barcelony
Piłkarze FC Barcelony fot. PressFocus

FC Barcelona zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzedała część swoich praw telewizyjnych. Trafiły one do amerykańskiej firmy inwestycyjnej Sixth Street, która nabyła 10 procent praw medialnych klubu dotyczących meczów La Liga za 207,5 miliona euro. Konsorcjum Sixth Street będzie generować dochód z nabytych praw telewizyjnych przez 25 lat.

  • FC Barcelona poinformowała o sprzedaniu części praw telewizyjnych
  • Katalończycy sprzedali je za ponad 200 milionów euro
  • Prawa pozyskała spółka Sixth Street

FC Barcelona z ogromnym zastrzykiem pieniędzy

FC Barcelona stara się pracować nad załataniem luk w budżecie. Jednocześnie klub z Camp Nou stara się wypracować takie zyski, dzięki którym wkrótce klub będzie mógł finalizować transfery.

Aktualni wicemistrzowie La Liga w oficjalnym komunikacie poinformowali, że sprzedali część swoich praw medialnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu klub z Camp Nou wypracował łącznie zyski kapitałowe w wysokości 267 milionów euro.

Hiszpański klub już wcześniej informował o podjęciu decyzji o sprzedaży 25 procent praw telewizyjnych i prawie 50 procent swojej działalności merchandisingowej. Miało to na celu wzmocnienie sytuacji finansowej.

W kontekście amerykańskiej firmy inwestycyjnej Sixth Street trzeba dodać, że posiada ona 20 procent udziałów w San Antonio Spurs. Ponadto inwestuje 380 milionów dolarów w Real Madryt. Aktualni mistrzowie La Liga przekażą spółce 30 procent dochodów ze stadionu.

Czytaj więcej: Barcelona poznała cenę za hiszpański duet z Chelsea

Komentarze